در ادامه مباحث مطرح شده در خصوص ویری 3.5 کیوس گروپ (Chaos Group) توضیحاتی در باب یکی از قابلیت های جدید این نسخه از این موتور رندر منتشر کرده است که شما را قادر می سازد رندر خود را تحت شرایطی که در ادامه به آن می پردازیم در زمان دیگری ادامه دهید.

رندرینگ

نکته اول

این قابلیت می تواند شدیدا ورک فالو(workflow) شما را تحت تاثیر قرار دهد همانطور که برای من این تغییر در روند کاری روزمره بسیار مفید بوده است.

 

 این گزینه در سربرگ فریم (Frame Buffer Rollout) بافر در تنظیمات رندر قابل دسترسی است.


ویری به طور کلی از دو نوع فرایند رندرینگ می تواند بهره ببرد:

1- Bucket rendering
2- Progressive rendering

و بنابراین مهم است که این قابلیت جدید در هر دو این فرآیندها قابل انجام باشد و کیوس گروپ هم توانسته است این مسئله را به خوبی پوشش دهد. اما همانطور که مسلم است تفاوت هایی نیز بنا به طبیعت این دو فرایند وجود دارند که توجه به آنها بسیار حیاتی است.

 1-در روش اول مسئله بسیار ساده است ویری هر باکت را به صورت جداگانه همراه با اطلاعات مورد نیاز (به صورت جانبی در بخش دیگری از فایل) در فایل vrimg ذخیره می کند. و در زمان استفاده از resume ویری از باکتی که قبلا رندر در آن متوقف شده بوده است شروع به ادامه فرایند رندر می کند.

لایت کش (Light Cache) در همان فایل vrimg به صورت جانبی ذخیره می شود بنابراین نیاز به محاسبه مجدد لایت کش در استفاده از resume نیست.

 

 2-در روش دوم اما مسئله کمی پیچیده تر می شود.
در این روش نیاز به تنظیم فاصله زمانی برای ذخیره سازی رندر به صورت اتوماتیک وجود دارد.

این فاصله زمانی برای ویری مشخص میکند که در هر چند دقیقه به ذخیره سازی وضعیت پیشرفت رندر برای ادامه رندر در آینده (resume) بپردازد.

در این روش ویری فایل جانبی vrprog را در فولدر مشخص شده برای ذخیره سازی رندر نهایی ایجاد می کند که حاوی تمامی اطلاعات لازم برای ادامه رندر در آینده می باشد این فایل همچنین حاوی اطلاعات لایت کش هم هست بنابراین نیاز به محاسبه مجدد لایت کش در هر باز استفاده از resume نیست.

ویری اطلاعات مورد نیاز را از این فایل میخواند و رندر از همان جایی که متوقف شده بوده است ادامه پیدا می کند.

بنابراین پاک کردن این فایل مساوی است با از دست دادن قابلیت resume برای آن رندر.

رندرینگ

در ذخیره سازی فایل های vrprog و vrimg که شامل اطلاعات لازم برای ادامه رندر هستند به دلیل اطلاعات بسیار زیاد ذخیره شده در این فایل ها خصوصا vrprog حجم این فایل ها بسیار زیاد است و شما نیاز به فراهم کردن فضای لازم برای این فایل ها خواهید داشت.

بر اساس تجربه شخصی اینجانب پیشنهاد میکنم به ازاء هر رندر حداقل فضایی برابر با 1.5 گیگابایت را پیش بینی کنید.

با اینکه رندر شما در همان مرحله ای که متوقف شده ادامه پیدا میکند اما در نظر داشته باشید که برای ادامه رندر تکسچر ها، جئومتری ها، پروکسی ها و سایر asset های شما نیاز به بار گذاری مجدد خواهند داشت.

لایت کش (Light Cache) نیاز به محاسبه مجدد ندارد زیرا در فایل مورد استفاده برای ادامه رندرینگ ذخیره میشود اما ایرادینس مپ ها (Irradiance Map) در این فایل ها ذخیره نخواهند شد بنابراین به ازاء هر فریم نیاز به محاسبه مجدد خواهند داشت.


به امید دسترسی هر چه سریعتر همه عزیزان به این نسخه از ویری که به طرز قابل توجه ای سرعت کار شما و بستن پروژه های تان را با چندین قابلیت جدید و بسیار کاربردی خود افزایش می دهد.

#vray #chaosgroup #resume #resumablerendering #vray35 #vray3 #vray_35

مترجم:

مهران قزل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهران قزل

مهران قزل

اگر می توانستم شما را حضورا ببینم، یکی از اولین چیزهایی که به شما می گفتم این بود که باورتان دارم. شاید هضم این حرف برای تان سخت باشد، چون حتی شما را نمی شناسم. ولی این را می دانم که: همه با ارزشند و می توانند تبدیل به بهترین رندرمن دنیا شوند. یکی از ماموریت های من در زندگی این است که این ارزش را در شما ببینم، کمک کنم آن را کشف کنید و تبدیل به رهبر بازار کسب و کار تریدی مکس شوید
مهران قزل

Latest posts by مهران قزل (see all)